"Ανησυχούμε για το τι πρόκειται να γίνει ένα παιδί αύριο, ωστόσο ξεχνάμε ότι είναι ήδη κάποιος σήμερα"

Ημερολόγιο συναντήσεων και δραστηριοτήτων

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2012-13
"ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ - ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ"

Συναντήσεις - Δράσεις - Παρεμβάσεις

1) 29-10-2012: Ενημέρωση σχολικής κοινότητας και 1η Συνάντηση ενδιαφερομένων.
- Κάλεσμα ενδιαφερόμενων μαθητών.
- Ενημέρωση για τη δομή, τα χαρακτηριστικά και το προσχέδιο του Προγράμματος Αγωγής Υγείας.
- Κατάθεση και συζήτηση ιδεών και προτάσεων δραστηριοτήτων.
- Δηλώσεις συμμετοχής.

2) 6-11-2012: 1η Συνάντηση Ομάδας.
- Γνωριμία ομάδας - Κύκλος ονομάτων
- Κατάθεση προσδοκιών ομάδας - Θα ήθελα-Δεν θα ήθελα
- Περιγραφή προσωπικών εμπειριών των μελών, σε καταστάσης επείγουσας ανάγκης, τραυματισμών κ.λπ.

3) 22-11-2012: Μάθημα Πρώτων βοηθειών.
Βασικές προκαταρκτικές ενέργειες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
- Εκτίμηση γενικής κατάστασης - Κατοχύρωση ασφάλειας - Εκτίμηση της κατάστασης κάθε πάσχοντα - Επείγουσα παροχή βοήθειας - Κλήση αρμόδιων υπηρεσιών βοήθειας (ΕΚΑΒ 166, Άμεση Δράση 100, Πυροσβεστική 199 κ.λπ.). Συζήτηση εμπειριών μελών της ομάδας.
- Αναδυόμενα συναισθήματα και διαχείριση μετατραυματικού στρες.

4) 27, 29 Νοεμ. και 4 Δεκ. 2012: Επιμόρφωση συντονιστών.
Συμμετοχή των συντονιστών εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση στο εκπαιδ. πακέτο Αγωγής Υγείας "Στηρίζομαι στα Πόδια μου".  Οργάνωση: Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων (ΣΣΝ) της Διεύθ. Δευτ. Εκπαίδ. Βοιωτίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του ΟΚΑΝΑ: «ΠΡΟΤΑΣΗ ΖΩΗΣ» και το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων.

5) 12-12-2012: Μάθημα Πρώτων βοηθειών.
Παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο Βρετανικού Ερυθρού Σταυρού (ΒΕΣ) και εξάσκηση σε ζευγάρια, για
- αντιμετώπιση αιμορραγίας άνω άκρου (πίεση - ανύψωση - περίδεση - έλεγχος κυκλοφορίας)
- αντιμετώπιση πνιγμού από απόφραξη της τραχείας (βήξιμο, κάμψη σώματος - χτυπήματα ανάμεσα στις ωμοπλάτες, κοιλιακές πιέσεις διαφράγματος).

6) 10-1-2013: Μάθημα Πρώτων βοηθειών- Τεχνικών αναζωογόνησης.
Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο ΒΕΣ και εξάσκηση σε ζευγάρια για την αντιμετώπιση αναίσθητου πάσχοντα που αναπνέει - θέση ανάνηψης.
- Έλεγχος αντιδράσεων - Κλήση σε βοήθεια - Διάνοιξη αναπνευστικής οδού - Έλεγχος αναπνοής - Θέση ανάνηψης.

7) 24-1-2013: Μάθημα Πρώτων βοηθειών- Τεχνικών αναζωογόνησης.
- Θέση Ανάνηψης - Πρακτική εξάσκηση

8) 31-1-2013: Μάθημα Πρώτων βοηθειών.
- Αντιμετώπιση λιποθυμίας
- Περίδεση άκρου χεριού με ελαστικό επίδεσμο

9) 7-2-2013: Συμβουλευτική συνάντηση /συζήτηση με μαθητές.

10) 15 και 16-2-2013: Συμμετοχή των συντονιστών του προγράμματος στην επιστημονική ημερίδα:
"Σχολείο, Οικογένεια, Κοινότητα. Πρόληψη και Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε Παιδιά Σχολικής και Εφηβικής Ηλικίας" και στην Ομάδα Εργασίας "Πρόγραμμα Ανθεκτικότητας", Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.)

11) 21-2-2013: Ατομική συμβουλευτική συνάντηση /συζήτηση με μαθητή.

12) 28-2-2013: Δράση για την Υγιεινή και Ασφάλεια Εργασίας.
- Αποτύπωση σχολικού κτιρίου με μαθητές του Τμήματος Κτιριακών Έργων για την σχεδίαση Διαγράμματος διαφυγής εκτάκτου ανάγκης (σε συνεργασία με το ΕΠΑ.Λ. Θήβας).


13) 7-3-2013: Συμμετοχή συντονιστών του Προγράμματος στην επιμόρφωση για την Ενεργή Μη Βία που διοργάνωσε ο ΣΣΝ Βοιωτίας.

14) 14-3-2013: Δράση για την Υγιεινή και Ασφάλεια Εργασίας.
- Ηλεκτρονική σχεδίαση Διαγράμματος διαφυγής εκτάκτου ανάγκης (σε συνεργασία με το ΕΠΑ.Λ. Θήβας).

15) 21-3-2013: Μάθημα Πρώτων βοηθειών.
- Αντιμετώπιση σπασμών, μικρής και μεγάλης επιληψίας
- Αντιμετώπιση κακώσεων σπονδυλικής στήλης (αιτίες, διάγνωση, αγωγή ξύπνιου και αναίσθητου πάσχοντα, θέση ανάνηψης σε κάκωση της σπονδυλικής στήλης).

16) 28-3-2013: Δράση για την Υγιεινή και Ασφάλεια Εργασίας.
- Παρέμβαση - συντονισμός συζήτησης στο τμήμα Β' Αισθητικής για τις δυνατότητες βελτίωσης της λειτουργίας του τμήματος - Α' μέρος.

17) 4-4-2013: Δράση για την Υγιεινή και Ασφάλεια Εργασίας.
- Παρέμβαση - συντονισμός συζήτησης στο τμήμα Β' Αισθητικής για τις δυνατότητες βελτίωσης της λειτουργίας του τμήματος -  Β' μέρος.
- Παρέμβαση - συντονισμός συζήτησης στο τμήμα Α' Κομμωτικής για τις δυνατότητες βελτίωσης της λειτουργίας και του περιβάλλοντος εργασίας του τμήματος.

Διαρκής δραστηριότητα: Συντήρηση - ενημέρωση Ιστολογίου Προγράμματος Αγωγής Υγείας.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2009-10
"ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ:  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ"

1) 10-11-09: 1η Συνάντηση Ομάδας - Γνωριμία - ιδέες - προσδοκίες
- Γνωριμία των μελών της ομάδας
- Καταιγισμός ιδεών (είπαμε ελεύθερα τις σκέψεις μας) σχετικά με το θέμα του προγράμματος
- Είπαμε τις προσδοκίες μας από το πρόγραμμα
- Συζητήσαμε ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να λειτουργήσει καλά η ομάδα

2) 16-11-09: 2η Συνάντηση Ομάδας - Γνωριμία - ιδέες - προσδοκίες - Κανόνες
- Γνωριμία με τα νέα μέλη
- Ξαναδουλέψαμε με καταιγισμό ιδεών πάνω στο θέμα του προγράμματος και με τα νέα μέλη
- Συζήτηση των προσδοκιών σε ζευγάρια και στην ολομέλεια
- Προεργασία για τους κανόνες λειτουργίας της ομάδας
- Συζήτηση των εντυπώσεών μας και διάλογος μεταξύ των μελών

3) 19-11-09: 3η Συνάντηση Ομάδας - Άσκηση χαλάρωσης
... χρήσιμη μετά από μια γεμάτη μέρα!

4) 26-11-09: 4η Συνάντηση Ομάδας - Ομαδοποίηση θεμάτων και επιλογή προτεραιοτήτων
- Ομαδοποιήσαμε τις ιδέες που πρότειναν τα μέλη στις προηγούμενες συναντήσεις σε θεματικές ενότητες και συζητήσαμε για τις δραστηριότητες που θα κάνουμε για την υλοποίησή τους.

5) 1-12-09: 5η Συνάντηση Ομάδας - Επικοινωνία
Δουλέψαμε με τα παρακάτω ζητήματα:
- Πόσο πολύπλοκη είναι η ανθρώπινη επικοινωνία;
- Ιδιαίτεροι τρόποι με τους οποίους ερμηνεύουμε ό,τι ακούμε, βλέπουμε και παρατηρούμε.
- Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να μπούμε στη θέση του άλλου; (εργασία σε ζευγάρια)
- Πώς νιώθω όταν οι άλλοι με ακούν και με κατανοούν;
- Η επικοινωνία στα ζευγάρια και στην ομάδα (παιχνίδι ρόλων και συζήτηση)

6) 3-12-09: 6η Συνάντηση Ομάδας - Επικοινωνία
- Οι ιδιαίτεροι τρόποι επικοινωνίας στην οικογένεια
- Τρόποι επικοινωνίας που μπορούν να διευκολύνουν ή να περιορίζουν τη σχέση που έχουμε με τους άλλους
- Διακρίσεις μεταξύ των φύλων στην οικογενειακή επικοινωνία

7) 10-12-09: Ανοιχτή δραστηριότητα - Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Στα πλαίσια του προγράμματος, την Πέμπτη, 10 Δεκ. 09, επισκέφθηκε την ΕΠΑ.Σ. Θήβας ο υπεύθυνος του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (Κε.Συ.Π.) Θήβας, κ. Δημήτρης Αλεξάνδρου.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια εισήγηση του κ. Αλεξάνδρου για τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας, με χαρακτηριστικά την αβεβαιότητα, την κινητικότητα στα επαγγέλματα, τις ταχύτατες αλλάγες στην τεχνολογία κ.ά. γεγονότα, που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προετοιμάζονται οι νέοι, τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουν και τις αναγκαίες αλλαγές στις στάσεις και τις αποφάσεις που συνεπάγονται. Στη συνέχεια ενημερωθήκαμε για τη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει το Κε.Συ.Π. σε μαθητές και νέους σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τη συμβουλευτική και γύρω από τους άξονες πληροφόρηση - αυτογνωσία - λήψη αποφάσεων και ακολούθησε σύντομη συζήτηση με τους μαθητές.

8) 17-12-09: 7η Συνάντηση Ομάδας - Συναισθήματα
- Καταιγισμός ... συναισθημάτων
- Σκεφτήκαμε καταστάσεις που μας προκαλούν συγκεκριμένα συναισθήματα (τα οποία κάθε μέλος διάλεξε τυχαία από καρτέλες συναισθημάτων)
- Συζητήσαμε τα συναισθήματα που μας φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο να διαχειριστούμε
- Είναι τα συναισθήματα αποδεκτό να εκφράζονται το ίδιο και από τα δύο φύλα;
- Υπάρχουν συναισθήματα αποδεκτά για μικρούς και άλλα για μεγαλύτερους;

9) 21-12-2009: Ανοιχτή δραστηριότητα - Συναισθήματα - Το ανθρώπινο πρόσωπο
Σε αυτή τη συνάντηση παρακολουθήσαμε την ταινία ντοκιμαντέρ Μια έκφραση, εκατομμύρια λέξεις, την πρώτη από τη σειρά Το ανθρώπινο πρόσωπο (παραγωγή BBC 2001 /Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη -Τα Νέα 2004), ενώ κατά τη διάρκεια συζητούσαμε πάνω σε θέματα που προβάλλονταν.
Την προβολή παρακολούθησαν και πολλές μαθήτριες /μαθητές των τμημάτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Φυσικοθεραπείας και εκπαιδευτικοί των αντίστοιχων ειδικοτήτων.
Το παραπάνω ντοκιμαντέρ φωτίζει τους τρόπους με τους οποίους το ανθρώπινο πρόσωπο, με το πλήθος των εκφράσεών του, επικοινωνεί και αποκαλύπτει βαθύτερες σκέψεις και συναισθήματά μας, που γίνονται αντιληπτά συνειδητά ή ασυνείδητα.

10) 9-2-2010: Ανοιχτή δραστηριότητα - Διακρίσεις - Προβολή ταινίας Μια τάξη διαχωρισμένη
Έπειτα από μια αρκετά μεγάλη παύση, λόγω των διακοπών και των αλλαγών του προγράμματος με την προσέλευση νέων συναδέλφων, πραγματοποιήσαμε την πρώτη συνάντηση του νέου έτους.
Έπειτα από ένα καταιγισμό ιδεών πάνω στην έννοια των διακρίσεων, παρακολουθήσαμε την ταινία Μια τάξη διαχωρισμένη. Η ταινία αποδείχτηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για την ομάδα και επίκαιρη . Σε ενδιάμεσες διακοπές και στο τέλος της ταινίας, πραγματοποιήθηκε συζήτηση και καταθέσεις προσωπικών εμπειριών και απόψεων.
(σχετικά με την ταινία, δείτε εδώ)

11) 10-2-2010: Δραστηριότητα /Παρέμβαση - Διαμόρφωση σχολικού περιβάλλοντος
Το σχολικό κτίριο της ΕΠΑ.Σ., είναι σε σημαντικά άσχημη κατάσταση, κάτι που εκτός από τα πολλά λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί, επηρεάζει και τη διάθεση μαθητών και εκπαιδευτικών (δείτε μερικές φωτογραφίες εδώ). Σε συνεργασία με το τμήμα Αισθητικής, με δύο μαθήτριες του τμήματος που συμμετέχουν στο πρόγραμμα χρωματίσαμε το εργαστήριο του τμήματος, σε μια μικρή προσπάθεια βελτίωσης του περιβάλλοντος διδασκαλίας.

12) 10-3-2010: Ανοιχτή δραστηριότητα - Αυτογνωσία - Ομορφιά
Παρακολουθήσαμε την τρίτη ταινία της σειράς Το ανθρώπινο πρόσωπο (παραγωγή BBC 2001 /Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη -Τα Νέα 2004) με τίτλο Τι είναι ομορφιά. Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει στοιχεία για την αντίληψη των ανθρώπων για την ομορφιάς, το ρόλο και τις επιδράσεις της μόδας, το ρόλο της ομορφιάς στην επιλογή συντρόφου, την επίδρασή της στη συμπεριφορά, την προσωπικότητα και τη ζωή μας, καθώς και, αντίστροφα, την επίδραση της προσωπικότητας στην ομορφιά καθώς μεγαλώνουμε.

13) 19-3-2010: Ανοιχτή δραστηριότητα - Φυλετικές Διακρίσεις
Στα πλαίσια των σχολικών δραστηριοτήτων για την 21η Μαρτίου, Διεθνή Ημέρα Εξάλλειψης των Φυλετικών Διακρίσεων των Ηνωμένων Εθνών, όλο το δυναμικό του σχολείου παρακολουθήσαμε την ταινία Μια τάξη διαχωρισμένη, στην οποία αναφερθήκαμε και παραπάνω.

14) 28-4-2010: Ανοιχτή δραστηριότητα - Μετανάστες
Παρακολουθήσαμε την βραβευμένη με Χρυσή Άρκτο ταινία Στα Σύνορα του Κόσμου (αγγλικός τίτλος In this World) του Michael Winterbottom, ((c) 2002 The Film Consortium, Dallington Films Ltd., BBC Films). Μέσα από ένα βασανιστικό πράγματι οδοιπορικό, παρακολουθήσαμε την μακρά και επικίνδυνη πορεία δύο Αφγανών προσφύγων, από ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Πακιστάν οδικώς και ακτοπλοϊκώς προς το μακρινό Λονδίνο.